dimarts, 8 d’abril del 2008

Reflexió sobre Internet

Aquí teniu una adreça d'un article aparecut el 8/04/2008 a El País amb el títol Pizarra con tizas en la era de Internet

5 comentaris:

Esther ha dit...

És evident que els qui ens dediquem a l'ensenyament hem d'estar a l'última (igual que els metges, per exemple).
Actualment, hi ha recursos molt interessants (Web 2.0, pissarres digitals...) però encara manquen 2 coses imprescindibles, al meu entendre:
1. Formació adequada per al personal docent.
2. Infraestructura dins els centres.

Josep Cañas ha dit...

Com bé dius la infraestructura als centres en general és insuficient (tant a nivell de maquinari com de punts de connexió). Cal que els equips de professors creguin en les bondats de les TIC inserides a la pràctica diària per tal que elaborin (sempre amb l'ajut i recolçament d'experts) projectes de centre vinculats a la seva realitat. Aquests projectes han de contemplar necessitats d'ordinadors, pissarres, connexió, etc i fonamentalment un pla de formació dels docents implicats. L'oferta actual de formació és extensa i intensa en relació a les TIC i les eines web 2.0, ara bé, cal adonar-se que aquesta formació individual s'ha d'extendre al grup i en definitiva acabar revertint també a l'aula.

Esther ha dit...

Hi estic totalment d'acord. On ho publiquem? Jejeje!

mhp ha dit...

D’alguna manera aquest article recull la idea que crec que en Josep ens ha volgut transmetre al llarg d’aquestes sessions sobre la Web 2.0. Si hagués de quedar-me amb frases o “tags” d’aquest article jo assenyalaria les següents:
• “La Red sólo contribuye a mejorar el rendimiento académico si los profesores saben cómo aprovecharla”
• “flujo bidireccional”
És a dir, els mestres tenim un paper fonamental per a què aquest nou recurs, que se’ns proporcionar, pugui avançar i convertir-se en un dels instruments claus pel procés d’ensenyament i aprenentatge, que per suposat serà bidireccional doncs a través de l’intercanvi de coneixements es creen de nous!!!!
• "Hay que sacar los ordenadores de esas aulas e instalarlos en todas las clases"
Això és del tot cert, les TIC han d’estar properes als alumnes, on puguin ser un recurs més (com un diccionari, un llibre de text...) que pugui facilitar-nos la tasca tant a mestres com a alumnes...
• “un mayor uso de Internet no conlleva automáticamente un aumento del rendimiento escolar”
Ha de ser un recurs més, no l’únic però si ha de formar part de les nostres aules, del nostres aprenentatges. No serà la píndola màgica que farà que funcioni tot però si pot ser un bon recurs!!!
• “…tanto peso a la formación en el hogar, se puede incrementar el desnivel de competencias digitales, porque los hijos de padres con estudios superiores parten con ventaja en acceso a ordenadores, en conectividad a Internet y en conocimiento del medio.”
L’escola té un paper clau per poder, en la mida de la possible, aportar a TOTS els alumnes la possibilitat de moure’s en aquest món que com es comenta a l’article queda restringit a alguns.
M’ha semblat molt interessant poder llegir aquest article.
Mireya

Rcreaciones ha dit...

Gràcies aquest article veiem com tot allò que estem fent en aquest curs té un perquè. El més important, al meu parer, és que nosaltres som conscients d'aquests canvis i estem posant de nosaltres mateixos per poder formar-nos i entendre i fer que els nostres alumnes apreciin i valorin totes aquestes eines pel seu futur, el seu dia a dia. Actualment, els nens ens demostren que estan més al dia que molts de nosaltres. Ahir mateix, una companya, em deia, que els alumnes,4rt, estaven preparant un Power Point per l'exposició d'un treball. Els nens ens demostren que si nosaltres tenim ganes ells encara molt més.
Considero que les Web 2.O, Internet, ... són una EINA que ens ajuda a la nostra feina, en cap moment ens treu la feina com a mestres. L'hem de saber aprofitar.