dimarts, 26 de febrer del 2008

Valor didàctic dels blocs

El bloc es descriu com un sistema de gestió de continguts amb una dimensió social i comunicativa molt important. És un mitjà de comunicació que pot contribuir a enriquir les interaccions entre els alumnes i entre aquests i el professor per afavorir aprenentatges actius. A més, permet establir comunicació amb persones i grups situats més enllà del centre educatiu.

Llegiu el text "L'essencial: pensar el valor didàctic que ens aporta un bloc" on trobareu algunes reflexions sobre com incorporar aquest recurs a l'aula i enllaços interessants que val la pena visitar.

Estaria molt bé que féssiu alguns comentaris en aquesta entrada sobre algun aspecte que us hagi interessat! Així passem de la teoria a la pràctica.

15 comentaris:

Rcreaciones ha dit...

Aquí va la meva petita aportació:
Considero que la creació d'un bloc destinat a una classe, a un tutoria és un recurs molt interessant i a la vegada motivador pel nostres estudiants. EL podem fer servir, per recordatoris de dates, d'exemples d'activitats puntuals, de monogràfics, com per exemple l'aigua,etc. Penso que amb el meu grup, 2n de Primària es podria treballar molt i molt bé. La idea de que siguin els nens qui revisi i confeccionin un bloc ho trobo molt interessant perquè es podria treballar amb diferents cicles. Els nens de cicle superior treballen un tema pels petits de l'escola, o viceversa.

Sílvia ha dit...

El bloc és una eina amb la qual es poden treballar els continguts curriculars que el mestre decideixi. Són una bona eina per treballar, per exemple, l’expressió escrita a l’hora d’inserir comentaris o elaborar textos amb unes indicacions concretes. Els alumnes han de ser responsables de la tasca que fan i tenir cura del llenguatge emprat.

La lectura del text “Pensar el valor didàctic que ens aporta un bloc” m’ha permès repassar idees i adquirint-ne de noves. S’ha de tenir clar l’objectiu que treballarem per tal que els alumnes valorin la seva utilitat i en facin un bon ús.

Les profes ha dit...

Pel que fa als blocs penso que és una bona eina de treball tan per a docents com per alumnes. Pels alumnes és una manera diferent d'apendre i a l'hora és més divertida. Els mateixos alumnes poden treballar amb grup sense tenir la necessitat de trobar-se de manera presencial i, pel professorat també és una manera diferent de donar classe i ho pot utilitzar per penjar activitats, per recordar dates i revisar el treball realitzat per cada alumne.

Sandra Palau ha dit...

Em sembla molt interessant treballar a l'aula continguts de la matèria mitjançant un bloc.
Estic preparant una activitat per les alumnes en la qual crearan un bloc per grups sobre diferents temes que treballarem a classe.
De moment els agrada la idea...

Esther ha dit...

Està clar que la creació de blocs no va ser pensada amb una finalitat educativa. Però els formadors, com que sempre estem buscant noves maneres d'aconseguir que els alumnes estiguin interessats en les nostres classes, en trobat en aquest sistema un recurs ideal.
És perfecte per molts motius:
- perquè està de moda i això fa que sigui atractiu;
- perquè és un sistema que els alumnes ja coneixen (molts d'ells tenen blocs personals);
- perquè, tot i que al principi pugui espantar, és molt senzill de fer servir (tant si ets l'administrador, l'autor, o si només ets un lector)

Dani ha dit...

Per a la meva especialitat, Educació Física, el bloc més que un valor didàctic, prendria forma com un valor informatiu, ja sigui de classificacions dels tornejos que fem a l'escola, com reglaments dels nous jocs/ esports que introduim a la classe. Seria molt important una bona coordinació amb el mestre d'informàtica per enllaçar les dues coses.

apascual ha dit...

Crec que els blocs són un bon recurs per a treballar amb els alumnes. És bo intercanviar les sessions a l'aula : teoria, exercicis del llibre de text... amb les sessions a l'aula d'informàtica treballant les TIC. Els blocs són una eina motivadora per als alumnes; a més, aprenen disfrutant.

bioreme ha dit...

Pense que està be utilitzar aquesta eina, el que passa es que moltes vegades alguns no tenen connexió a casa( es cert que a les biblioteques si que hi ha)

jo he pensat fer-ne un encara que aquest curs ja no puc en més feina.

Crec que podria posar una part de text explicatiu i un altra d'activitats.

Quan acabe el curs espere ja acabar d'enfilar la meva idea, i l'any que ve posar-la en marxa.

Unknown ha dit...

M'ho estic passant molt bé amb aquest curs i això és molt interessant en un curs presencial.
Pel que fa als blocs en tinc un construcció d'activitats extraescolars que ja poden veure els alumnes i els companys.
El meu problema més gros és que per al bloc de matemàtiques no trobo la manera d'introduir les fórmules. Per aquest motiu el tinc aturat.
M'agradaria posar aquest bloc en marxa però em trobo molt limitada.
AJUDA!!

rom ha dit...

Hola,

Trobo molt interessant tot el que estem fent, sobretot perquè no en tenia ni idea.

Quan acabi ja seré mig-experta!!!

maya ha dit...

De moment el bloc em servirà per ampliar els meus poquets coneixements, ja que l'aplicació pels meus alumnes encara la veig una mica llunyana.
Gràcies per la teva paciència

gara ha dit...

Penso que treballar amb blocs és un recurs molt atractiu, diferent i divertit tant per als alumnes com per als mestres. El que si que hem de tenir molt clar és l'objectiu del nostre bloc. I és una manera de que els alumnes puguin trabllar de forma conjunta sense tenir que trobar-se fora de l'escola.

Unknown ha dit...

La utilització de blocs també pot ajudar a establir connexions entre continguts de diferents àrees i contribuir a la millora de les relacions amb els companys (descobrint una nova manera de treballar en equip).

mhp ha dit...

El fet de poder crear i compartir un blog amb els alumnes (i en el meu cas amb alumnes amb NEE) ha estat tota una descoberta. Així doncs, podem completar, reforçar, ampliar informacions o activitats que es fan a classe i que alhora, poden continuar ells a casa.
En el cas d’aquests nens reforça la seva autoestima i alhora els motiva per continuar fent coses, que molts cops “la fustració” que els suposa enfrontar-se a un paper en blanc pot ser dur i pot ser un recurs per evitar-ho..
Com a crítica diria que és important de disposar d’un ordinador per alumne (tal com es recull al text llegit) que a vegades no és possible avui en dia a totes les escoles. De totes maneres m’ha semblat molt interessant i estic d’acord amb el que es comenta.

Sònia ha dit...

Crec que els blocs són una eina interessant, molt útil i motivadora per treballar a l'aula, ja que permet l'intercanvi de treballs, opinions ... A més,els paper dels alumnes és molt important perquè ells són els vertaders protagonistes.